Textmetrics ziet aantal klanten voor taalplatform sterk groeien

Textmetrics, een tech-bedrijf gespecialiseerd in tekstverbetering op basis van artificial intelligence (AI), heeft ondanks de coronacrisis een uitstekende eerste vier maanden van dit jaar achter de rug. Er werd het drievoudige aan contracten met grote bedrijven afgesloten in vergelijking met vorig jaar. Door de coronacrisis werken medewerkers veel van thuis, waardoor de behoefte bij bedrijven en organisaties om een strakke grip op de communicatiekwaliteit naar klanten en contacten te hebben, sterk toeneemt. Ook is het nog belangrijker geworden om geen doelgroepen uit te sluiten, bijv. op het gebied van gender of laaggeletterden, en om informatie online eenvoudig vindbaar te maken.
 
In de afgelopen periode werden o.a. contracten met Randstad, Independer, Allianz en ING getekend, waarmee het totaal aantal gebruikers van het platform boven de 40.000 uitgekomen is.
 
Digitalisering in corona-tijd
De coronacrisis zorgt voor een sterk toenemende digitalisering bij bedrijven en organisaties in hun contacten met klanten, met belangrijke voordelen zoals gemak, snelheid en efficiëntie. Dit vraagt echter veel van organisaties en hun medewerkers die nu vanuit huis werken. De behoefte naar doeltreffende communicatie met klanten neemt sterk toe en dient naar een hoger niveau getild te worden. Tegelijk moeten kosten, misverstanden en extra handelingen geminimaliseerd blijven.